Sinds een aantal dagen wordt er door Microsoft een Office update (bij mij is dit build 17830.20138) uitgerold die er voor zorgt dat Sharepoint gebruikers bij elke Excel sheet een melding krijgen.
Niet alleen onhandig maar de melding roept ook vragen op. Hieronder laat ik de stappen zien die nodig zijn om dit probleem op te lossen met Intune. Laten we hopen dat Microsoft dit zelf snel oplost.
- Ga naar https://intune.microsoft.com en kies Device, Manage device, Configuration.
- Kies Create, New policy selecteer Windows 10 and later, Settings catalog, Create.
- Bij Name type je Office Trusted locations, Add settings, zoek naar Site to Zone Assignment List, en klik op de category en klik op Select all these settings.
- Selecteer Site to Zone Assignment List (User) en deze op Enable, bij Name vul je de Sharepoint site in, en bij Value vul je 2 in.
- Type rechts in het zoek venster Trusted location en selecteer Microsoft Office 2016.., zet een vinkje bij Trusted Location #1. Bij Description vul je de omschrijving in, bij Path de URL van de Sharepoint site, zet het vinkje aan bij Allow sub folders klik op Next, Next voeg de device groep toe waarin al je computers staan, Next, Create.